SI SYAHID

"Jika aku dipenjara, aku boleh beruzlah dan beribadah. Jika aku dibuang negeri, aku boleh melancong percuma dan jika aku dibunuh, maka aku dapat bertemu Tuhanku sebagai seorang shuhada" - Sheikh Abdul Qadir Audah -

 
Mutiara Kata
Maksud Islam ialah memperbaiki manusia,supaya baik hubungannya dengan Allah dan baik pula hubungannya dengan manusia.

Dakwah Islam itu sukar untuk memisahkan di antara agama dan masyarakat atau negara.Dakwah Islam mencakupi kedua-duanya sekali.

Iman adalah akidah atau pokok pegangan hidup atau kepercayaan.Iman mesti diikuti dengan amal.Amal adalah buah daripada iman.

Bahasa Jiwa
Yang jauh adalah masa yang berlalu
Yang dekat adalah saat datangnya mati
Yang berat adalah memegang amanah
Yang ringan adalah berbuat dosa sesama manusia dan meninggalkan solat
Yang besar adalah hawa nafsu manusia yang tidak pernah mencapai kepuasan....
Jalinan Ukhuwwah

Tiupan Jihad

ShoutMix chat widget
My Schedule
Disaat Kemenangan PAS, Hamas Mengorak Kejayaan
Monday, January 19, 2009


Salam syuhada'

Akhirnya setelah bertungkus-lumus, mengerahkan tenaga untuk bersama membawa kemenangan kepada PAS di Kuala Terengganu, barulah hati saya tenang untuk menulis di sini. Saya telah pulang dari medan kemenangan semalam dengan hati yang girang. Pengalaman berada di sana umpama menyertai program tamrin yang berjaya mentarbiyyah ramai petugas dari Machang. Kami ditugaskan untuk menjaga peti undi Cabang Tiga Losong bersama-sama petugas dari Kuala Krai dan MTD Bukit Tunggal. Alangkah indahnya pilihan raya kecil ini yang berjaya menghimpunkan seramai-ramainya pimpinan bersama dengan pelapis-pelapis muda yang bakal membawa susana baru dalam politik negara masa hadapan. Iaitu apabila generasi saluran satu akan meninggalkan kita. Kumpulan "telan beh" ni memang penganggu kepada perubahan massa.

Pada malam kemenangan, setelah hilang suara kerana begitu kuat bertakbir dan bertahlil kami menuju ke Markaz Besar Pas di Kuala Ibai. Kami sungguh bernasib baik kerana berkesempatan mendengar ucapan sulung daripada YB YB(baca dua kali) Abdul Wahid Endut.


Apa yang ingin saya sampaikan adalah petikan ucapan Tuan Guru Hj Hadi di malam kemenangan itu,'

Pada waktu ini di Palestin sudah seribu orang penduduk Gazzah yang syahid, tapi apa yang kita tidak tahu, tentera zionis lebih ramai yang terbunuh berbanding dengan tentera HAMAS.

Saudara pada pilihan raya 2004, ketika PAS tewas di Terengganu saat itu Assyahid Syeikh Yasin (HAMAS) juga syahid ditembak oleh tentera zionis, dan disaat ini sewaktu PAS menggapai kemenangan di Kuala Terengganu, tanpa kita sedari HAMAS juga sedang mulai mencapai kejayaan kecil di Gazzah, Palestin!!!


Subhanallah, maha suci Allah yang telah menurunkan tenteranya membantu kemenangan Islam di Terengganu dan ku pohon ya Allah, turunkanlah bantuan yang maha hebat di Palestin.......Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar

Labels: ,

posted by tok pulai chondong @ 7:03 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
About Me

Name: tok pulai chondong
Home: Kelantan, Malaysia
About Me: Duta Penyelamat & Kasih Sayang
See my complete profile
Previous Post
USRATI
Ulama'
Pautan Ilmu
Pautan Maklumat
Pergerakan
Archives
Powered by

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 SI SYAHID Template by Isnaini Dot Com