SI SYAHID

"Jika aku dipenjara, aku boleh beruzlah dan beribadah. Jika aku dibuang negeri, aku boleh melancong percuma dan jika aku dibunuh, maka aku dapat bertemu Tuhanku sebagai seorang shuhada" - Sheikh Abdul Qadir Audah -

 
Mutiara Kata
Maksud Islam ialah memperbaiki manusia,supaya baik hubungannya dengan Allah dan baik pula hubungannya dengan manusia.

Dakwah Islam itu sukar untuk memisahkan di antara agama dan masyarakat atau negara.Dakwah Islam mencakupi kedua-duanya sekali.

Iman adalah akidah atau pokok pegangan hidup atau kepercayaan.Iman mesti diikuti dengan amal.Amal adalah buah daripada iman.

Bahasa Jiwa
Yang jauh adalah masa yang berlalu
Yang dekat adalah saat datangnya mati
Yang berat adalah memegang amanah
Yang ringan adalah berbuat dosa sesama manusia dan meninggalkan solat
Yang besar adalah hawa nafsu manusia yang tidak pernah mencapai kepuasan....
Jalinan Ukhuwwah

Tiupan Jihad

ShoutMix chat widget
My Schedule
Tok Guru Menangis- Video klip
Monday, May 18, 2009
Salam syuhada'

Tak pernah dalam hidup saya melihat Tok Guru menangis seperti dalam gambar ini. Hati saya begitu tertanya-tanya kenapa tok guru menangis. Barulah saya mendapat jawapan, bahwa tangisan tok guru disebabkan kehilangan sahabatnya yang tersayang, Allahyarham Wan Jamil Wan Mahmood, Yang Dipertua Pas Kawasan Tumpat.

Antara kata-kata tok guru yang menyentuh perasaan saya ialah :

"Dalam hidup saya hanya 2 orang yang saya menangis kerana kematian rakan"


Sesungguhnya perjalanan hidup seorang pejuang yang bernama Wan Jamil Wan Mahmood, begitu menganggumkan sesiapa sahaja. Hayatilah video klip ini, khas untuk para pejuang.....

Saya terfikir, apa akan berlaku kiranya Tok Guru meninggalkan kita. Allahu Rabbi, hanya Tuhan yang tahu.......................

Labels:

posted by tok pulai chondong @ 11:53 PM  
10 Comments:
  • At 5/19/2009 6:52 PM, Blogger abeaji said…

    terima kasih syihan sbb post entry yg sgt baik seperti ni.. enta amik kt video ni? klw ana nk tnjuk kt kawan2 jgk..

     
  • At 5/19/2009 6:53 PM, Blogger abeaji said…

    maaf pembetulan, enta ambik kt mana video ni? klw boleh ana nk tnjuk kt kawan2 jgk - yusof jordan

     
  • At 5/19/2009 10:19 PM, Blogger tok pulai chondong said…

    salam, terima kasih, ana ambil dlm c, kalau nak ana boleh upload, tp ana takut kena saman pulak....

    tp di cd tu tiada hak terpelihara...

     
  • At 5/19/2009 10:38 PM, Blogger Web Sutera said…

    Assalamualaikum Tuan,

    Video tiada?

     
  • At 5/19/2009 11:03 PM, Blogger tok pulai chondong said…

    ada, bawah tu, tak boleh play ke>????

     
  • At 5/20/2009 3:06 PM, Blogger sketsa sebuah perjuangan said…

    salam akhi,,

    pertamanya terima kasih byk2 kerna sudi ziarah blog saya.

    Kedua, kebetulan posting akhi pasal tok guru menangis disebabkan kematian arwah ust wan jamil, saya benar benar rasa teruja.

    sebabnya, arwah itu adalah bekas penyelia dun pengkalan kubor, iaitu kawasan saya.

    dan saya sempat bersama sama dengan ALlahyarham sewaktu berjuang pada pru ke 12 lalu

    terima kasih di atas tygn video yg amat amat bermakna, saudara dapat daripada mana yer? kalau boleh, minta tolong untuk uploadkan dalam u tube yer,

    syukran akhi

     
  • At 5/20/2009 10:49 PM, Blogger tok pulai chondong said…

    salam, akhi hafizul, terima kasih..

    ana tak berani nk upload, kena minta kebenaran tuan dia dulu..

     
  • At 5/21/2009 10:13 AM, Anonymous Anonymous said…

    smoga roh arwah d angkt Allah swt brsma2 di klgn org2 yg beriman yg Dia pilih & kasih

     
  • At 5/23/2009 10:21 PM, Blogger joegrimjow said…

    semoga kita jadi pejuang seperti mereka

     
  • At 8/29/2010 4:40 PM, Blogger كمال خيري said…

    izin share

     
Post a Comment
<< Home
 
About Me

Name: tok pulai chondong
Home: Kelantan, Malaysia
About Me: Duta Penyelamat & Kasih Sayang
See my complete profile
Previous Post
USRATI
Ulama'
Pautan Ilmu
Pautan Maklumat
Pergerakan
Archives
Powered by

Free Blogger Templates

BLOGGER

© 2005 SI SYAHID Template by Isnaini Dot Com